2 березня 2017 р.




Урок       Дата проведення______________
Конспект уроку з основ здоров’я у  7 класі

 Тема. Соціальна безпека населеного пункту.
Мета.  дати уявлення про соціальні чинники здоров'я, ознайомити з ознаками безпечного і небезпечного соціального середовища; вчити розпізнавати позитивні й негативні впливи соціального оточення; розвивати аналітичне мислення, навички впевненої поведінки; виховувати рішучість, упевненість у власних можливостях.

Обладнання. Ілюстративний матеріал, таблиця «Особливості життя в населених пунктах», Конвенція ООН про права дитини, знаки, що ілюструють права дитини, інформаційно довідкові картки для роботи у групах.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку
                          I.            Організаційний момент.
                       II.             Актуалізація опорних знань учнів.
У наш цивілізований, технічно розвинений час людство залишається залежним від явищ, які досить часто мають катастрофічний характер. Посилення антропогенного тиску на природу спричинило її руйнування. Це поставило під загрозу здоров'я та життя людей, існування людської цивілізації.

Якого походження можуть бути небезпеки повсякденного життя?
(Природного (біологічного як складової), техногенного, соціального ( антропогенного )

                    III.            Мотивація навчальної діяльності учнів.
Соціальні установки, моделі поведінки та способу життя формуються в ранньому віці. Тому дуже важливо знати, які фактори мають визначальний вплив на поведінку щодо збереження та зміцнення здоров'я.
                    IV.            Оголошення теми і мети уроку.

                       V.            Вивчення нового матеріалу.

Людина живе в суспільстві. Вона має знайти своє місце серед інших людей, навчитися спілкуватися з ними, прийняти правила поведінки в соціумі й дотримуватися їх. Демократичне суспільство надає людині досить багато прав, але разом із правами в людини з’являються й певні обов’язки. Уміння користуватися своїми правами й бажання виконувати свої обов’язки є важливим показником соціального здоров’я.

Існують соціальні чинники, які впливають на ваше соціальне здоров’я. Насамперед до них належить ваше безпосереднє оточення:

— родина, у якій ви виховуєтеся й зростаєте;
— школа, у якій ви навчаєтеся;
— клас, у якому ви знаходите друзів, з котрими спілкуєтеся не тільки в школі, але й поза її межами;
— підліткові компанії, з якими ви проводите дозвілля.

Окрім того, на ваше соціальне здоров’я впливають:
— література, яку ви читаєте;
— телевізійні програми, які ви дивитеся;
— музика, яку ви слухаєте;
— театральні спектаклі, фільми, комп’ютерні ігри й багато іншого, від чого ви отримуєте естетичну насолоду.
Соціальна рівність і соціальна справедливість так само є важливими соціальними чинниками вашого здоров’я. Наявність у суспільстві соціальної рівності й справедливості роблять його соціально здоровим, а кожну людину — захищеною й упевненою у своєму майбутньому.
Перша ланка суспільства, у якій ви проявляєте себе як соціальна особистість,— це родина. Ви, напевно, помітили, що в родині кожен має свої обов’язки, і вони залежать від місця, яке людина займає в родині. Син, донька, брат, сестра, онук, онучка, племінник, племінниця — усе це соціальні ролі, відведені підліткові в родині. Якщо ви справляєтеся зі своїми родинними обов’язками, це свідчить про те, що ваш соціальний розвиток відбувається нормально. Успішне навчання також є вашим обов’язком стосовно родини. Батьки вірять у те, що ви станете корисним членом суспільства й що родина зможе розраховувати на вас у майбутньому.
Не менш важливим для соціального розвитку є й ваше місце та роль у різних молодіжних підліткових групах: класі, спортивній секції, футбольній команді, драматичному гуртку, компанії друзів, які живуть на вашій вулиці або у вашому дворі. Ваш соціальний розвиток і, урешті, соціальне здоров’я неабияк залежить від цих груп.
Вибираючи собі оточення, подумайте, як воно може вплинути на ваше соціальне здоров’я. Звертайте увагу на спосіб життя підлітків, з якими ви спілкуєтеся і дружите. Хоч-не-хоч, але воно буде позначатися на вас. Тому слід розібратися, чи є цей спосіб життя здоровим, чи не буде він вам шкодити. Пам’ятайте, що свої інтереси можете відстояти тільки ви самі.
1.     Соціальна безпека населеного пункту
Місто, селище міського типу або село, у якому ви живете, добре вам знайоме. Якщо ви тут виросли, то, вочевидь, знаєте кожну вулицю і кожен будинок. Але для того щоб бути навіть у знайомому місці в безпеці, треба дотримуватися певних правил.
У місцях проживання може виникати соціальна небезпека, пов’язана з хуліганами, злодіями, грабіжниками, шахраями. Наприклад, злодії можуть подзвонити у двері, назватися електриками й обікрасти квартиру, погрожуючи її господарям. Тому, якщо ви вдома самі, дотримуйтеся певних правил безпеки. У жодному разі не відчиняйте двері, якщо дзвонить незнайома людина, не залишайте двері відчиненими.
У під’їзді теж треба бути уважним і обережним. Якщо на сходовому майданчику, куди ви прямуєте, перебувають підозрілі люди, краще піднятися вище або спуститися на нижній поверх. Не заходьте в ліфт, якщо там перебуває незнайома людина, яка не викликає довіри. Повертаючись додому, тримайте ключі під рукою, щоб не стояти занадто довго перед дверима в пошуках ключа.
Соціальна небезпека може виникнути й на вулиці. Завжди повідомляйте батьків, куди ви йдете. Не гуляйте на вулиці допізна, пам’ятайте, що кримінальні ситуації найчастіше виникають у темний час доби. Не погоджуйтеся йти з незнайомими підлітками або дорослими в чужий під’їзд, підвал, на пустир або в інші безлюдні місця. Ніколи не заговорюйте на вулиці з незнайомими людьми. Також ніколи не розмовляйте з п’яними. Не беріть від незнайомців ніяких речей, які вони пропонують.
Окрім того, треба знати про можливі соціальні конфлікти.
Наприклад, якщо підлітки з одного двору ворогують з ровесниками із сусіднього двору, то це типовий міжгруповий соціальний конфлікт, спричинений різницею інтересів. Кожна група хоче почуватися хазяїном певної території та захищає її різними, не завжди допустимими способами. У результаті вас можуть побити лише за те, що ви опинилися в чужому дворі. Але підлітки з обох дворів можуть об’єднатися, якщо вони живуть на одній вулиці, проти тих, хто живе на сусідній вулиці. Усе це треба знати і враховувати.
2.     Держава на захисті прав дитини
Підліток повинен знати, що він не самотній у захисті своїх прав. Його права надійно захищені державою. Законодавство України захищає права дитини і ґрунтується на Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, міжнародних договорах. Є Закон України «Про охорону дитинства». У ньому записано, що всі діти на території України мають рівні права і свободи. Держава гарантує їм забезпечення належних умов для охорони здоров’я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку.
Дитина має право на життя та охорону здоров’я, на ім’я та громадянство, на достатній життєвий рівень. У законі визначено право дитини на захист від усіх форм насильства, право на освіту, право на вільне висловлення думки та отримання інформації тощо.
У місці вашого проживання може виникнути соціальна небезпека, і ви забезпечите собі безпеку, тільки знаючи певні правила поведінки. Ваші права надійно захищені державою.

                    VI.            Закріплення вивченого матеріалу.
1.      Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Ромчик сказав, що коли на його соціальне здоров'я впливає так багато чинників, то сам він нічого зробити не може. Чи має він рацію?

2.      Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Сергій повертався додому зі школи. Біля будинку його зустріла група підлітків, які запропонували хлопчику спуститися в підвал сусіднього будинку, бо там є дещо цікаве. Що, на вашу думку, повинен відповісти Сергій?
                  VII.            Підсумок.
1)      Які соціальні чинники впливають на ваше соціальне здоров'я?
2)       Чи буває так, що людина має тільки права, а обов'язків не має?
3)      Які соціальні небезпеки можуть виникнути на вулиці?

               VIII.            Домашнє завдання.


Немає коментарів:

Дописати коментар