Приклади формулювання мети уроку
Мета
уроку — основа ефективної діяльності вчителя та учнів, що
визначає характер їх взаємодії. Вона реалізується у спільній діяльності всіх
учасників навчально-виховного процесу.
У дидактиці зміст ціле покладання знайшов відображення
у триєдиній меті уроку, яка конкретизує можливості навчання, розвитку та
виховання учнів під час опанування ними навчальним матеріалом.
Мета уроку не виникає стихійно, а узгоджується із
цільовими установками, визначеними до курсу або розділу, стандартами освіти,
враховує особливості учнівського колективу та відображає можливості вчителя.
У меті уроку формулюється ключовий результат, до якого
повинні прагнути учасники навчального процесу, і, якщо вона визначена нечітко
чи вчитель погано уявляє собі шляхи та способи її досягнення, ефективності
уроку важко досягти.
Суттєвими ознаками цілі є:
·
модель бажаного результату;
·
прагнення його досягти. Способи визначення цілей навчання (за
М.Кларіним):
·
через зміст предмета (вивчити певне явище
тощо);
·
через
діяльність учителя (ознайомити
учнів із..., продемонструвати прийоми тощо);
·
через внутрішні процеси інтелектуального,
емоційного, особистісного й інших видів розвитку учнів (формувати вміння,
навички..., розвивати мислення... тощо);
·
через діяльність учнів (дослідити певне
явище, розв'язати задачі тощо). Цілереалізація - це процес, під час
якого ціль із внутрішньої мети переходить у наслідок - результат
діяльності.
Приклади
формулювання мети уроку:
Дидактичної
(навчальної):
- Засвоєння наукових, технічних, виробничих понять, законів, теорій, фактів, зв’язків;
- Формування умінь застосовувати одержані знання для розвитку навчальних, навчально-виробничих задач;
- Формування наукових і політичних умінь та навиків;
- Формування спеціальних умінь і навиків;
- Формування системи знань, умінь і навиків на основі між предметних зв’язків;
- Закріплення і вдосконалення знань, умінь і навиків;
- Формування умінь та навиків самоконтролю;
- Засвоєння і оволодіння досвідом передовиків і новаторів виробництва;
- Формування навиків високої продуктивності праці;
- Розширення і поглиблення знань, умінь і навичок
Розвиваючої:
- Розвивати навики систематичного самоконтролю;
- Розвивати творчий підхід до роботи як засіб виховання стійкого професійного інтересу;
- Розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
- Вчити постійному творчому пошуку нових методів обробки виробів
- Розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання;
- Розвивати можливість отримувати міцні знання, вміння і навики шляхом самостійної роботи з новинками технічної літератури;
- Розвивати професійне мислення;
- Розвивати необхідність постійного самовдосконалення і самоосвіти; Розвивати пізнавальні навики в роботі на основі новинок науки, виробництва;
- Розвивати вміння самостійно приймати рішення, вирішувати конфліктні ситуації;
- Розвивати організаторські здібності, лідерство;
- Розвивати необхідність раціоналізаторської і творчої діяльності;
- Розвивати свідому трудову дисципліну;
- Стимулювати активну пізнавальну діяльність;
- Створити емоційний настрій і збудити інтерес до засвоєння нових знань, самостійного вирішення проблем;
- Створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності.
- Виховної:
- Виховувати відповідальність перед замовником за якісне виконання роботи;
- Виховувати в дусі бережливого відношення до суспільно-громадської власності;
- Різними методами вчити акуратного відношення до праці;
- Показати по результатам виробничої діяльності за день значення високої продуктивності праці;
- Виховувати творче відношення до праці і навчання;
- Виховувати свідому дисципліну;
- Виховувати бережливе відношення до обладнання і майна майстерні;
- Виховувати любов до обраної професії;
- Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів;
- Вчити правильній організації робочого часу;
- Формувати національну свідомість, любов до рідного краю, повагу до культури та історії рідного народу;
- Шанобливого ставлення до культури усіх народів, що проживають на території України;
- Формування творчої, працелюбної особистості;
- Розвиток духовної культури особистості;
- Формування екологічної культури;
- Розвиток індивідуальних здібностей і забезпечення умов їх реалізації;
- Виховання трудової дисципліни, чесності, відповідальності;
- Встановлення зв’язків одержаних знань з практикою;
- Формування норм і правил поведінки.
Немає коментарів:
Дописати коментар