2 квітня 2015 р.




Виховний захід
на тему:

«Вогонь – друг, вогонь - ворог»

Обладнання.
1.  Плакат, на якому написана тема.
2.  Плакати «В разі пожежі телефонуй 01», «Дотримуй правил пожежної безпеки», «Іскру гасять до пожежі – бо вогонь не знає межі».
3.  Телефони дитячі, м’які іграшки, імітація протипожежного щита, малюнки відгадок до загадок.
Вчитель. Сьогодні ми проведемо виховний захід на тему «Вогонь – друг, вогонь - ворог».
Для того, щоб ми розпочати, послухайте загадки і дайте на них відповіді.
·     Лишаю я страшні сліди,
Усе я поїдаю,
А як дасте мені води,
Відразу завмираю.

·     Скільки б не їв, ніколи ситий не буде. Хто це, діти? (Вогонь.)

Вч.  Мета нашого виховного заходу:
·     поглибити і закріпити уявлення про шкідливість і корисність вогню;
·     вчитися обережно поводитися із вогнем;
·     закріпити знання з правил протипожежної безпеки.

Вч.   А зараз давайте запросимо вогника до нас у гості.
Вогник.   Знають всі: без вогню людині
               Не прожить ні єдиної днини.
               При вогні все довкола нам видно,
               Гріє нас він ласкаво й приємно.
               Подивіться – но, друзі, навкруг –
               Вогонь для людини – найнадійніший друг.
               Та коли обережність забудеш,
               Він стає тоді ворогом людям.


Вч.  А тепер  хай вогник послухає, що ми про нього думаємо.(Учень у костюмі вогника сідає за парту).
Вч.  Скажіть, діти, чи завжди вогонь був ворогом? Давайте послухаємо про це   легенду.
Учениця 1.  Існує легенда, згідно з якою вогонь людям приніс Прометей. Він жив серед богів, йому було шкода людей, бо вони не мали крил, як птахи, міцних пазурів і сильних ніг, як хижаки. Їхнє тіло не вкривало тепле хутро. Людина була беззахисна перед небезпеками світу. Та вогонь допоміг людині вижити.

Вч.     Розкажіть, як саме допоміг.
Учень1.   І дорослі, і діти це знають:
                 Наші предки в печерах жили.
                 Скільки люди себе пам’ятають, 
                 Із вогнем вони дружбу вели.
Учень 2.          Із вогнем, що у люту негоду
                         Біля вогнищ усіх зігрівав,
                         Що людського великого роду
                         В холоднечу загинуть не дав.
Учень 3.   Тож його берегли, як уміли, -
                  Усесильний, гарячий вогонь.
                  І хоч тисячі літ відшуміли,
                  Люди й досі шанують його.
                           Бо вогонь з давнини і донині
                           Помагає і служить людині.

Вч.   Це добрий вогник. Він служить людині. Але, щоб вогонь не став нам ворогом, потрібно знати деякі правила. Давайте їх послухаємо.
Учень 4.   Вивчіть правила пожежні:
                  Будьте завжди обережні,
                  Знає хай дитина кожна:
                  Жартувать з вогнем – не можна!
Учениця 2.          Дітям добре треба знати
                             Правила протипожежні
                             І з вогнем не пустувати,
                             Бути обережним.
Вч.   А які ще правила ви знаєте?
Учень 5.  
·     Не включати електроприлади без дозволу старших.
·     Маленьким дітям не слід запалювати газ.
·     Не можна сушити над газом речі.
·     Не гратися сірниками: від маленького сірника – велика біда.
Учениця 3.   Як запалиш сірника,
                     може трапитись біда.
                     Від вогню ти не ховайся,
                     а тікай і клич людей.
                     «01» ти викликай
                     і адресу свою дай.
Вч.   До речі, а чи змогли б ви назвати свою адресу пожежникові чи міліціонеру? Давайте пограємось у гру «Телефон 01» .(Школярі вчаться телефонувати в разі пожежі).
·     правильно набрати номер «01»;
·     чітко сказати: У нас пожежа. Адреса (вулиця, будинок, прізвище ).

Вч.   А тепер ми попросимо доброго Вогника жити з нами в дружбі.

Пісня
                       Вогник, вогник, я твій друг,
                       Я твій друг, і ти мій друг.
                       Я не буду пустувати,
                       Із вогнем злим жартувати.
                                           Я його переможу,
                                           Людям всім допоможу –
                                           Ти потрібен людям дуже,
                                           Поможи мені друже
                                           Добрий вогник!
                        Правду кажеш: я твій друг,
                        Я твій друг і ти мій друг.
                        Я потрібен людям дуже.
                        Поможу тобі, мій друже.

Музична хвилинка
Вч.   Але вогник може бути і злим…
         (Звучить мелодія пісні «Гей ви, хлопці, січовії».)
                       
                Для розваги і для гри – раз, два, три,
                Сірників ти не бери_ раз, два, три,
                Бо з вогнем погані жарти_
                Жартувати з ним не варто!
                Раз, два, раз, два, раз, два, три. 
                                        Не розпалюй сам багаття – раз, два, три,
                                        Ані в лісі, ані в хаті – раз, два, три.
                                         Легко вогник запалити,
                                        Та не легко погасити.
                                         Раз, два, раз, два, раз, два, три!
               З грубки жару не беріть – раз, два, три.
               Жар – вогонь в собі таїть – раз, два, три.
               Хоч малесенька жарина, -
               Для пожежі все ж причина.
               Раз, два, раз, два, раз, два, три!
                                        Телевізор, плитку, праску – раз, два, три.
                                         Не вмикайте ви, будь ласка, - раз, два, три,
                                         Бо вмикати вам не слід.
                                         Бо від цього стільки бід.
                                         Раз, два, раз, два, раз, два, три!
               Пам’ятає кожен з нас – раз, два, три:
               Де бензин, мастило, газ – раз, два, три,
              Там вогонь не підпускай,
              Спалахне усе – і край.
              Раз, два, раз, два, раз, два, три!

Вч.   Пожежа може статися не тільки з вини людини. Що тоді робити?

Учениця 4.   Не ховатись у куток,
                      А вогонь гасити.
                     Як вогонь іще малий,
                     Кружкою води залий
                     Чи піском засип, накрий,
                     Щоб не міг ожити.
Учениця 5.              Гей! Виходь з вогнем на бій,
                                 Подолать його зумій!
                                 А якщо вогонь не згас
                                 І багато диму?
                                 Вибігай з кімнати враз
                                 Із дітьми малими!
                     Всіх, хто є у домі,
                    Швидше клич на поміч.

Робота із протипожежним щитом.

Вч. Пожежа особливо небезпечна там, де збирається багато людей. Наприклад, у школі, театрі. У таких місцях мають бути засоби пожежегасіння на протипожежному щиті. Зараз я вам загадаю загадки. Ви будете давати на них відповіді і вибирати те, що повинно бути на такому щиті. (На парті лежать малюнки до загадок. Діти вибирають потрібні і прикріплюють їх до щита.)

1.     Він вогонь гасити вміє, піну всюди рівно сіє .(Вогнегасник.)
2.     Одна ручка і то на спині. (Чашка.)
3.     Я всюди рвуся напролом, то й називаюсь просто… (лом.)
4.     Стоїть дівчина в куточку підперезана мотузочком. (Мітла.)
5.     Хвіст дерев’яний, залізний рот, скрізь вистачає мені турбот. (Сокира.)
6.     Новенька посуда, а вся в дірках. (Сито.)
7.     Я вмію все робити – копати, прикидати…
      Невже ви не впізнали звичайної… (лопати.)
8.     За водою йдуть – пісні співають, а з водою йдуть – сльози ллють. (Відра.)
9.     Не озеро і не криниця, а вода міститься. (Відро.)
10.                       Щоб забить в стіні гвіздок, треба мати(молоток.)
11.                       Маю довгу шию, маю два носи.
Все з вогню дістану, тільки попроси. (Багор.)

Отже, ми бачимо що на щиті повинні бути: вогнегасник, лом, сокира, лопата, відра, багор. А тапер відгадайте ще одну загадку.
                      Спішить, сурмить:
                       «Дорогу дай»
                      Мигає синім оком.
                      Примчить вчасно і біда
                      Людей обійде боком.
(Пожежна машина.)


Вч.   А хто знаходиться у пожежній машині? Чим займаються пожежники?
Учень 4.   Пожежники гасять вогонь. Вони охороняють наше добро. Служба їхня відповідальна і серйозна, адже вогонь – стихія небезпечна. Пожежні – професія героїчна.
 Вч.   А тепер пограємо в ігри. Для того, щоб бути пожежним, треба бути спритним, мати гостре око. Поділимо вас на дві команди.

Гра «Врятувати вірних друзів».
У намальованому квадраті, залишають іграшки. Одному із учасників зав’язують очі, пояснюючи, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі – іграшки, виникла пожежа. Очі застеляє дим, погано видно. За сигналом учителя гравець прагне вхопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх із «палаючої квартири».

Гра «Лабіринт».
На підлозі роблять смугу перешкод. Вибирається по три учасники. Гравці по черзі біжать  до Вогника. Хто не заплутається і швидше добіжить, та команда і виграла.

Гра «Хто кмітливий».
З’ясувати, які слова заховалися у слові  ІСКОРКА.
(Кора, рак, кір, сірка, ріка, сік, Сірко, Ока, косар, крос, каска, кіска, іскра, сак.)

Вч. А тепер давайте підведемо підсумок нашого виховного заходу. Скажіть, то за яким номером слід дзвонити, коли ви помітили пожежу?
Учні.   «01»
Вч.   Також ви повинні запам’ятати, що що не можна викликати жартома пожежну машину. І завжди ви повинні дотримуватися правил протипожежної безпеки, як у школі, так і вдома. Давайте ще раз пригадаємо ці правила.

Учні.          Не вмикай на кухні газ – РАЗ,
                   Не клади в запіч дрова – ДВА,
                   В лісі сірників не три – ТРИ,
                   Не лишай вогонь в квартирі – це ЧОТИРИ,
                   Не лягай при свічці спать – ПЯТЬ,
                   Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ.
                   Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,
                   У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ,
                  Сірником не забавляйтесь знечівя – ДЕВЯТЬ,
                  Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.

Вч.   На цьому наш виховний захід закінчений. Дякуємо нашим школярам за активну участь, а шановним гостям за увагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар