1 березня 2016 р.

Як підготувати та провести майстер-клас


Майстер - клас - заняття практичної спрямованості по спеціально підібраної теми, проводиться кваліфікованим фахівцем з метою придбання, поглиблення і розширення певних знань і умінь аудиторії.
Майстер-клас – це одна з форм ефективного професійного, активного навчання. Він відрізняється від семінару тим, що під час майстер-класу ведучий-спеціаліст, який розповідає і, що ще більш важливо, показує, як застосовувати на практиці нову технологію або метод.  
          Одним із головних завдань в технології проведення майстер-класу є не повідомлення та опанування інформації, а професійна передача учасникам способів діяльності.
Форма проведення майстер - класу залежить від цільової аудиторії (фахівці, початківці педагоги, батьки або діти) і конкретної поставленої задачі (навчання певним технологічним або педагогічним прийомам).

                                 За формами майстер - клас може бути проведено:
      ---  з педагогами і для них без участі дітей;
      -- з групою учнів або з окремими дітьми для педагогів;
      --  для дітей певної вікової групи різного рівня підготовки;
---   для батьків і дітей.

Тематика майстер-класів включає в себе:
 ---  різні аспекти і прийоми використання технологій; 
 ---  авторські методи застосування технологій на практиці.

Завдання майстер-класу:
  • передача фахівцем свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності; 
  •  спільне відпрацювання методичних підходів і прийомів вирішення поставленої в програмі майстер-класу проблеми;  
  •  релексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу;  
  • надання допомоги слухачам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення.  

Алгоритм технології проведення майстер-класу:

 І. Підготовчо-організаційний етап. 
ІІ. Основна частина.
 1.Презентація педагогічного досвіду:
коротко характеризуються основні ідеї технології; 
описуються досягнення в роботі;
доводиться результативність діяльності, яка свідчить про ефективність технології; 
визначаються проблеми та перспективи в роботі.
 2.Представлення системи роботи:
описується система заходів у режимі технології, що презентується;
визначаються основні прийоми роботи, які фахівець буде демонструвати слухачам.
 3. Проведення імітаційної гри:
майстер проводить захід із учасниками, демонструючи прийоми ефективної робот;
учасники одночасно грають дві ролі: учнів експериментальної групи та експертів, присутніх на відкритому заході. 
4. Моделювання: 
учасники виконують самостійну роботу;
майстер виконує роль консультанта, організовує самостійну роботу учасників і керує нею.

 ІІІ. Афішування - представлення виконаних робіт:
 1. Рефлексія: 
        проводиться дискусія за результатами спільної діяльності учасників і майстра.  

Переваги майстер-класу як групової форми методичної роботи:  
  •  майстер-клас забезпечує формування мотивації та пізнавальної потреби в учасників конкретній діяльності; 
  • стимулює пізнавальний інтерес; 
  • у ході майстер-класу відпрацьовуються вміння з планування, самоорганізації і самоконтролю;
  •  під час проведення майстер-класу здійснюється індивідуальний підхід по відношенню до кожного учасника; 
  • майстер-клас – форма організації активної самостійної роботи. 
Таким чином, Майстер розкриває учасникам авторську систему роботи. Майстер клас створює умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду. 

Алгоритм підготовки та проведення майстер-класу




Немає коментарів:

Дописати коментар